در حال بارگذاری ...
  •  
     از تاریخ
     تا تاریخ
     
    چه نقاطی شیعه انقلابی و جریان نوسلفی را به هم نزدیک می کند؟

    چه نقاطی شیعه انقلابی و جریان نوسلفی را به هم نزدیک می کند؟

    ما برای پرهیز از برخورد با اخوانی‌ها و امثالشان می‌توانیم منطق مشترک جهان اسلامی تعریف کنیم؛ یعنی بیرون از نگاه مذهبی و به معنای جهان اسلامی می‌توانیم با این‌ها دادوستد داشته باشیم.

    برگزیده,جریان شناسی |

    جزوه: زمینه های اجتماعی رشد سلفیت

    جزوه: زمینه های اجتماعی رشد سلفیت

    «بنیادگرایی و سلفی گری دوران معاصر عمدتاً ناشی از یک عامل اصلی مواجهه با یک «دیگری» به نام مدرنیته و عوامل محلی دیگری است که به نسبت هر کدام از زیست بوم های فرهنگی جهان اسلام با یکدیگر متفاوت اند.»

    برادری,مهم,جریان شناسی |

    «سلفیت» مودودی چگونه سلفیتی است؟

    «سلفیت» مودودی چگونه سلفیتی است؟

    نوسلفیه ضمن پذیرش اصل اساسی تفکر سلفیه یعنی بازگشت به آرا و روش اسلاف صالحه، در مصادیق با سلفیه سنتی اختلافاتی دارد و آن را تعدیل می کند. از تکفیر آن را خارج می کند. به اینها سلفیه معتدل نیز می توان گفت. سلفی هایی که در مقام تعدیل و نقد سلفیه ابن تیمیه هستند.

    سرویس نشریه,السابقون |

    درسگفتار تاریخ تفکر سلفیه+فلش

    درسگفتار تاریخ تفکر سلفیه+فلش

    حجت الاسلام فرمانیان بحث سلفیت را در چهار جلسه بصورت درسگفتار بیان کردند. این جلسات در قالب اسلایدهایی همراه با صوت استاد کار شده است که در قسمت ضمائم قابل دانلود است.

    سرویس نشریه,برگزیده,خطوط |

    تعارضات و تنوع جریانهای درونی وهابیت

    تعارضات و تنوع جریانهای درونی وهابیت

    وهابیت از بدو پیدایش تا کنون انشعابات و گروه بندی های گوناگونی داشته که هر یک جناح بندی خاص سیاسی و اجتماعی و حتی گرایشات خاص فقهی دارند. در این بین می توان از وهابیت تکفیری تا وهابیت سکولار را یافت که هر یک خاستگاه خاص خود را دارد. طبیعی است لازمه اساس تعامل با وهابیت شناخت ...

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    وهابیت و سیاست استعمار

    وهابیت و سیاست استعمار

    تحلیل و بررسی علل و عوامل اجتماعی و سیاسی برآمدن وهابیان از مسائلی است که کمتر به آن توجه تام شده است.

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    نقدی از درون به وهابیت: گزیده ای از مقدمه کتاب

    نقدی از درون به وهابیت: گزیده ای از مقدمه کتاب "مبلغ نه پیامبر"

    حسن بن فرحان مالکی در سال 1390ق در منطقه جبال بنی مالک در عربستان متولد شد. وی به سال 1412ق از دانشگاه اسلامی محمد بن سعود فوق لیسانس گرفته و در سال 1413 در سالهای 1417 ـ 1414ق در وزارت معارف مدرس بوده است. او تألیفات متعددی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است: حریة الاعتقاد فی القرآن ...

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    کتابنامه رد بر وهّابیت

    کتابنامه رد بر وهّابیت

    از نخستین روزی که آئین وهّابیّت در سرزمین مقدّس حجاز شکل گرفت، تعداد فراوانی از علمای اعلام و مرزبانان کشور ایمان، با تألیف کتابهای ارزشمندی، پوچی و بی پایگی افکار و عقاید «محمّدبن عبدالوهّاب» را اعلام کرده، مسلمانان را از گرایش به این مسلک بی اساس بر حذر داشتند.

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    مخالفت وهابیون با عقاید اهل سنت(قسمت دوم)

    مخالفت وهابیون با عقاید اهل سنت(قسمت دوم)

    از نظر عقیده اکثر اهل سنت پیرو ابومنصور ماتریدی و ابوالحسن اشعری هستند(اکثر احناف و شافعیان)، تقریبا پیرو مکتب معتزله باقی نمانده است و کمی هم اهل حدیث در جهان داریم.

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    مخالفت وهابیون با عقاید اهل سنت(قسمت اول)

    مخالفت وهابیون با عقاید اهل سنت(قسمت اول)

    از نظر عقیده اکثر اهل سنت پیرو ابومنصور ماتریدی و ابوالحسن اشعری هستند(اکثر احناف و شافعیان)، تقریبا پیرو مکتب معتزله باقی نمانده است و کمی هم اهل حدیث در جهان داریم.

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    نگاهی به زندگی محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار وهابیت

    نگاهی به زندگی محمد بن عبدالوهاب، بنیانگذار وهابیت

    وهابیت از فرقه های نوپای جهان اسلام است. این مسلک که در زادگاه اسلام، یعنی در عربستان رشد یافته است. این فرقه منسوب به پایه گذار آن محمدبن عبدالوهاب سلیمان نجدی است. در این مقاله سعی شده است با استفاده از متون اصیل وهابیت، به شرح و تبیین زندگانی محمدبن عبدالوهاب پرداخته شود.

    سرویس نشریه,مهم,خطوط |

    ۱ ۲ »
    ۱۲ از ۱۹ نتیجه
    ۱ از ۲ صفحه
    نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰